dinsdag 28 juli 2009

Voordeel als je KPN reseller bent

De meeste klanten die telefoneren op de oude manier doen zullen bij de overgang naar VoIP beter meteen een goede internetverbinding nemen, als jij dit voor hun regelt kun je KPN resellerschap aanvragen. Er zijn ook andere bedrijven die resellers aannemen, een zakelijk speler in deze markt is BBeyond. Meestal is de VoIP oplossing een combinatie met een internetabonnement. Internet Service Providers willen klanten hebben om hun internetdiensten te slijten maar ook hun VoIP-diensten. Zij zullen dan naast het maandelijkse bedrag ook graag je gesprekkosten willen factureren.

Uit de gesprekskosten haalt men vaak de hoogste marge. Vooral de grote bedrijven kopen de belminuten goedkoop in en verkopen deze als het ware aan jou door met hun marge daarboven opgeteld. Je moet niet denken dat je snel rijk kan worden en dat de duizenden euro's per maand binnenkomen alszijnde provisie. De uitgekeerde provisie is een klein deel van de gemaakte gesprekskosten. Je zou zeggen dat het je duidelijk is. Als jouw klant veel belt naar vaste nummers wat 1 cent per minuut kost hoef je niet lang te rekenen dat dit geen grote bedragen per maand zullen opleveren.

Het begint pas leuk te worden als je veel klanten hebt. Want alle beetjes helpen. Vele beetjes zijn bijelkaar een berg. De vraag is wel of je je hier mee moet bezig houden. Wil je provisie najagen en je hier op focussen of wil je gewoon doen waar je goed in bent. Je kunt normaal dan toch je geld verdienen. Het brengt namelijk ook weer een last met zich mee. Indien jij zaken gaat regelen voor je klant en je dus als tussenpersoon opsteld zul je waarschijnlijk ook belast worden met vragen en andere perikelen. Je zou het resellerschap kunnen aanvragen. Hou er dan wel rekening mee dat dit je tijd gaat kosten. Laat je niet op een dwaalspoor zetten. Blijf je primair bezighouden met de doelstelling van het bedrijf.

Resellers krijgen vaak een apart nummer van een helpdesk. Op deze helpdesk zijn techneuten aanwezig die bepaalde basis vragen niet stellen omdat ze ervan uitgaan dat jij dit al hebt gedaan. Deze helpdesks zijn vaak ook beter bereikbaar.

Ben je ge�nteresseerd in informatie over een VoIP KPN Reseller, neem dan de tijd om op de link te kijken in dit artikel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten