Bedrijven, maar ook particulieren, kunnen een VoIP telefooncentrale kopen of leasen. Het voordeel van een eigen telefooncentrale is dat je de controle ook hebt. Als je een eigen systeembeheerder hebt kun je nog meer eruit halen. Je kunt er veel geld mee besparen en je kunt er veel vrijheid ermee bereiken. Misschien kun je je wel herinneren dat je bij de traditionele telefoonbedrijven je wijzigingen moest doorgeven en dat zij dat een keer gingen verwerken en de kosten hiervan bepaalden. Een VoIP telefooncentrale met een systeembeheerder kan ervoor zorgen dat je dit qua kosten zelf in de hand houd maar ook wanneer iets moet gebeuren. De tijd die je hiermee kan besparen is bijna niet in waarde te schatten. Soms duurde zo'n wijziging doorvoeren wel dagen. Een ander voordeel is ook dat je kunt wijzigen zovaak je maar wilt zonder dat dit je arm maakt aan de wijzigingskosten, sommige noemden het zo mooi een mutatie.
Een ander voordeel van een eigen telefooncentrale in je bedrijf is dat je de mogelijkheid hebt om de centrale laten samenwerking met software en hardware die je hebt op kantoor. Dit noemt men CTI. CTI is Computer Telephony Integration. Het integreren van de telefooncentrale met de computers in je netwerk waardoor deze onderling gegevens kunnen uitwisselen. Het is zo mogelijk te maken dat als er een gesprek binnenkomt op de computer van de telefoniste via een programma het nummer van de beller, via nummerherkenning, op haar scherm komt met daarbij de behorende informatie van de beller. CTI is vooral efficient in helpdesk en callcenter omgevingen. Kleinere bedrijven beginnen ook het nut in te zien van CTI. Vaker gebruiken zij CTI nog efficienter en doelmatiger dan de grote bedrijven die de klantenservice en tevredenheid alleen maar ten goede komt. In het verleden was CTI alleen voor de grote bedrijven haalbaar en betaalbaar. Sinds de komst van TAPI (1995) is het wel voor iedereen bereikbaar geworden.
Er zijn veel mogelijkheden in een VoIP telefooncentrale terug te vinden. Je kunt het niet zo gek bedenken wat de grotere telefooncentrales vroeger aan mogelijkheden bieden kun je dit nu ook in de relatief goedkope VoIP telefooncentrales. Vaak zul je tot de conclusie komen dat de huidige generatie VoIP centrales veel meer in hun mars hebben.
Ben je geinteresseerd in telefooncentrales, lees er meer over op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten